Jubilea

Een aantal jaren geleden kregen enkele bewoners en wijkraad De Bolder het idee om een ruiltuin te starten in Lelystad. In een ruiltuin kunnen mensen tuinplanten kwijt die ze over hebben of waar ze er teveel van hebben. Als ze dat willen kunnen ze die ruilen voor andere planten. De afgelopen jaren is het aantal bezoekers – met – planten steeds groter geworden. Zo hoef je geen planten weg te gooien maar gun je ze een tweede leven. De Ruiltuin, die gerund wordt door vrijwilligers, bestond onlangs 10 jaar. Stichting Bultparkcomite bood alle vrijwilligers als jubileumgeschenk een grote appelboom aan die in het Bultpark was geplant. Zo kan iedere Bultparkbezoeker er van genieten. Jan Broekhuis, voorzitter van de wijkraad, schroefde het herdenkingsbordje op de boompaal.

Ook Stichting Bultparkcomite  vierde een jubileum: zij bestond vijf jaar en ook dat was goed voor een flink uit de kluiten gewassen fruitboom in het Bultpark. Johan IJsselmuiden bracht het herdenkingsbordje aan op de boompaal.