Bultpark groenproject

Stichting Bultparkcomite en IVN afdeling Lelystad zijn, in nauwe samenwerking met gemeente Lelystad, bezig met de ontwikkeling van een groenproject in het Bultpark. Nu is het Bultpark al een prachtig stuk groen maar dit project voegt daar nog allerlei extra’s aan toe. Zo komt er een kruiden- en bloemen Pluktuin voor de buurt en de mensen de wat verder weg wonen, drie Blije Bijen Borders (lente, zomer en herfst) met vaste planten die de moeite waard zijn voor bijen en andere insecten, een Lekker Lelystad tuin waar bijna alle struiken (en een paar bomen) met eetbare vruchten komen te staan en een Tiny Forest: de Lelystadse bossen in miniformaat. Het project word zo’n 850 m2 groot. De financiën zijn rond, nu de vrijwilligers nog. Voor de Blije Bijen Borders en de Pluktuin hebben zich meerdere vrijwilligers gemeld, voor de andere projecten pas een. Zonder voldoende vrijwilligers gaat het betreffende projectonderdeel niet door.

Op zo’n 500 adressen rond het Bultpark is inmiddels schriftelijke informatie over het project bezorgd. Bewoners en scholen, die op het project uitkijken wordt gevraagd of ze in kunnen stemmen met de realisatie van het project.

Op dinsdag 29 januari is er een inloop moment van 16.00 uur tot 20.00 uur in de Hanzeborg. Wanneer je geïnteresseerd bent in het project, verder geinformeerd wilt worden of je hebt  vragen naar aanleiding van het project dan ben je de 29 e januari van harte welkom.

Het is de bedoeling dat dit voorjaar het project gerealiseerd wordt.